700 TL üzeri ücretsiz kargo
700 TL üzeri ücretsiz kargo
700 TL üzeri ücretsiz kargo

CAYMA HAKKI

6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ("Kanun") gereğince, alıcılar teslimat tarihinden itibaren 14 gün içinde cayma haklarını kullanarak sebep göstermeden ve kargo ücreti ödemeden ürünleri iade etme hakkına sahiptir.

1. Taksitle Satış Sözleşmelerinde Tüketicinin Cayma Hakkı

Taksitle satış sözleşmelerine ilişkin hükümler Kanunun 17. maddesinde, cayma hakkı ise 18. maddede düzenlenmiştir. 14.01.2015 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan Taksitle Satış Sözleşmeleri Hakkında Yönetmelik uyarınca;

  • Tüketici, 7 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin taksitle satış sözleşmesinden cayma hakkına sahiptir.

  • Cayma hakkı süresi;

    • Hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde, sözleşmenin kurulduğu gün başlar.

    • Mal teslimine ilişkin sözleşmelerde, tüketicinin veya belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar.

    • Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.

  • Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin cayma hakkı süresi içinde satıcıya yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile yapılması yeterlidir.

  • Satıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür.

  • Cayma süresi içinde satıcı malı teslim etmişse, tüketici ancak olağan bir gözden geçirmenin gerektirdiği ölçüde kullanabilir. Malın mutat kullanımı halinde cayma hakkı geçersiz olur.

  • Cayma süresi sona ermeden önce tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan sözleşmelerde tüketici cayma hakkını kullanamaz.

Cayma Hakkının Sonuçları:

  • Satıcı, cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren 7 gün içinde almış olduğu bedeli ve tüketiciyi borç altına sokan her türlü belgeyi tüketiciye hiçbir masraf yüklemeksizin iade etmekle yükümlüdür.

  • Cayma hakkını kullanan tüketici, 7 gün içinde ürünü satıcıya iade etmek zorundadır. Aksi halde cayma hakkı geçersiz olur.

  • İade masrafları tüketiciye aittir.

2. Mesafeli Sözleşmelerde Tüketicinin Cayma Hakkı

Mesafeli sözleşmeler ile ilgili hükümler Kanunun 48. maddesinde açıklanmaktadır. 27.11.2015 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca;

  • Tüketici, 14 gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

  • Cayma hakkı süresi;

    • Hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde, sözleşmenin kurulduğu gün başlar.

    • Mal teslimine ilişkin sözleşmelerde, tüketicinin veya belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar.

  • Malın satıcı tarafından taşıyıcıya teslimi, tüketiciye yapılan teslim olarak kabul edilmez.

  • Eksik bilgilendirme halinde cayma hakkı süresi 1 yıl uzar.

  • Cayma hakkı yazılı olarak veya internet sitesi üzerinden bildirilebilir.

  • Satıcı, cayma bildirimi ulaştıktan sonra 14 gün içinde tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmek zorundadır.

3. Cayma Hakkının İstisnaları

Aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkı kullanılamaz:

  • Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen mal veya hizmetler.

  • Tüketicinin kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan ürünler.

  • Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek ürünler.

  • Ambalajı açılmış hijyen ve sağlık ürünleri.

  • Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve ayrıştırılması mümkün olmayan ürünler.

  • Dijital içerikler ve bilgisayar yazılımları.

  • Abonelik sözleşmeleri kapsamındaki gazete, dergi gibi süreli yayınlar.

  • Belirli bir tarihte sunulması gereken konaklama, araç kiralama, yiyecek-içecek gibi hizmetler.

  • Tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetler.

İletişim Bilgileri:
MAXİT BİLGİ İŞLEM İLETİŞİM DANIŞMANLIK İNTERNET PAZARLAMA VE TİCARET LİMİTED ŞİRKETİ
Adres: Macun Mah. 177 Cad. Timko 2 Sokak 19A-3
Telefon: 532 454 11 46
E-mail: [email protected]